تعریف : نحوه پیاده سازی بازی استراتژیک در مناطق و نقشه ها ، سلاح ها ، نیروها ، تکنیک ها و تاکتیک های واقعی ، جهت مدل سازی جنگ های چریکی و نامنظم در مناطق و تهیه گزارش های مفید داده کاوی عملیات بهینه و استخراج نیروهای کارامد .

جهت بررسی تمامی ابعاد و سپس پیاده سازی بازی نهایی موارد اصلی مورد بحث عنوان می گردد:

  • شناسایی و اطلاعات تحقیقاتی اولیه ( informations)
    • دریافت نقشه های واقعی مناطق مورد نظر بازی از سرویس های فعلی بین المللی ودر آینده از سرویس های ماهواره ای داخلی
    • اطلاعات کامل بررسی سلاح های واقعی موجود جبهه دوست و دشمن
    • جمع آوری آموزش های نظامی تاکتیکی ( فرماندهی ، آرایشات نظامی و … ) ، تکنیکی ( تک تیراندازی ، کوماندویی ، و … ) و اطلاعاتی ( شناسایی ، انتقال اطلاعات ، دیالوگ های بی سیم و … ) خلاصه شده ، تصویری و یا ویدئویی کوتاه و مفید همراه با تست نهایی و تعیین نمره در حوزه های تکنیکی و تاکتیکی و اطلاعاتی
    • جمع آوری احتمالات جنگ های آینده از سیاست های منطقه و دشمن ، به ترتیب اولویت برای ساخت مراحل ابتدا تا پایان بازی
  • مستندات نحوه دریافت اطلاعات شخصی و محیطی ( personal info )
    • دریافت مشخصات فردی از طریق ثبت نام اولیه و تکمیلی با موافقت کاربر
    • مشخصات جسمی و روانشناختی به مرور مراحل بازی و سنسور های تلفن همراه برای پیدا کردن زمینه ای که وی در جنگ می تواند باشد مفید است .
    • دریافت مشخصات اعتقادی و میزان علاقه ، هدف و انگیزه کاربر
    • دریافت محل استقرار کاربر از gps جهت براورد های قومیتی ملیتی مذهبی و حتی تغییر سناریو ها و آموزش های بازی بر اساس این اطلاعات
  • بررسی موارد کلان سیاست گذاری ها در جلسات با مقامات مسئول (politics )
    • چه میزان از اطلاعات مناطق داخلی و خارجی ، میزان سلاح های فعلی داخل و خارج و دیگر اطلاعات ، در بازی ارائه گردد آیا دقیقا همان را نشان دهیم درست است یا به نفع خود یا دشمن تغییر موضع دهیم هر کدام چه خطرات و فایده هایی دارد .
    • سیاست گذاری شناسایی نحوه پخش بازی در بین کاربران ، کاربران خاص در محل های خاص و اعتقادات خاص ، یا کاربران عام ، فقط داخل ، به صورت بین المللی و دیگر گزینه ها بازاریابی اولیه سیاست گذاری شود .
    • چه میزان آموزش نظامی در دستور کار بازی قرارگیرد ، چه آموزش هایی را از لحاظ تکنیکی و تاکتیکی باید انجام داد و تا چه حدی ، آیا این آموزش ها باید حضوری باشد پس از یافتن نفرات منتخب و داوطلب برتر و یا تا حدی به صورت عمومی در بازی قابل ارائه باشد ، آیا این آموزش ها که مطمئنا دشمن نیز آن را خواهد دید استراتژی ها را آشکار نمی کند ؟

آیا کاربران فقط در نقش دوست بازی کنند یا بتوانند به جا

  • تولید محصولات از اطلاعات قابل استفاده برای پروژه ( Products )
    • ساخت نقشه های قابل استفاده به ترتیب اولویت مناطق(۳d)
    • تولید سازه های مختلف قابل ساخت جنگی با مدت زمان ساخت و تخریب و طول مدت عمر شناسایی شدن مثلا خاکریز شناسای شده تا ۱۰ روز شناسایی آن قابل قبول است و بعد آن دوباره تاریک می شود
    • طرح ریزی عملیات های مختلف برای هر نقشه ( دفاع و حفظ منطقه در مقابل حمله ، حمله و فتح منظقه ، تخریب و عملیات هدفمند ، عملیات شناسایی )
    • پیاده سازی سلاح های واقعی و ماشین ها و … در فضای مجازی با همان قدرت و قوه تخریب و تمامی المان های واقعی آن و میزان هزینه ، عمر ، سرعت و …
    • تولید آموزش های مختلف تکنیکی تاکتیکی و اطلاعاتی برای قسمت های مختلف بازی و نحوه تست آن
    • طراحی کاراکتر ها ، تحقیق جمع آوری و استفاده از نماد ها و عناصر بصری تاثیر گذار در تمامی مراحل
    • نوشتن سناریوی داستان بازی از روایات آخر الزمان برای راهبرد فیلم نامه تریلر ها و دیالوگ ها و …
  • آموزش عملیات در ابتدای بازی توضیح داده می شود کلیت آن به طوری که طرح اولیه در ذهن کاربر شکل بگیرد ، باید کاربر بتواند برای مراحل مختلف کمک بگیرد که ابتدا همه مثلا درخواست ۵۰ کمک را دارد که با هر بار کمک گرفتن مرحله ای از عملیات را که چگونه انجام دهد به وی ارائه می گردد و با هر کمک امتیاز عملیات وی کم می گردد .
  • آموزش تکنیکی و تاکتیکی و اطلاعاتی در صورت شکست به کاربر پیشنهاد می شود که در این زمینه ها خود را قوی کند و یا برای رفتن به مرحله بعد باید این آموزش را ببیند و تست آن را بدهد .
  1. قابلیت ذخیره سازی در هر مرحله ای وجود دارد و کاربر می تواند از همانجا شروع کند و یا حتی از مراحل قبلی شروع کند ولی تعداد ثابتی در هر مرحله دارد مثلا ۱۰ حافظه ذخیره برای هر عملیات .
  2. امتیاز دهی بر اساس تمامی المان های موجود باشد ، مدت عملیات ، زمان ، تعداد شهید ، تعداد کشتن ، تعداد مجروح ، میزان روحیه ، میزان سلاح مصرفی ، تعداد اسیر گرفته شده ، میزان تخریب دوست و دشمن ، شناسایی های انجام شده در منطقه
  3. شناسایی روشن شدن مناطقی که دیده می شود و بعد از مدتی باید دوباره تاریک شود و اطلاعات شناسایی بجز بنا ها ( تعداد نیرو ها و … که متحرک است ) از بین می رود و دوباره تاریک می شود فقط سازه ها مشخص است آن هم تا مدت معلوم هر سازه.
  • میزان سلاح ماشین و نیرو در دسترس کاربر در ابتدای عملیات مشخص است ، ولی می تواند درخواست پشتیبانی نیرو و سلاح دهد که هر کدام از امتیاز آن کم می کند ولی قابل انجام است  ( در هر صورت کاربر باید بتواند به هر شکلی مرحله را به اتمام برساند مگر اینکه شکست بخورد ولی اینکه چطور مراحل را پشت سرمی گذارد اهمیت دارد .
  • آرایشات نظامی تاکتیکی : پیاده سازی آرایشات نظامی و آموزش آنها به کاربر و نحوه استفاده از آنها بسیار موثر است که در نهایت می توان خروجی بهترین آرایش نظامی را برای منطقه پیدا کرد .
  • داستان بازی به حالت کلی طی کردن تمامی عملیات های بازی در تمامی نقشه هاست که ممکن است بسیار طولانی باشد ولی می توان ابتدا وانتهایی بر اساس ابتدا سیاست های منطقه و در مرحله دوم شاید حوادث آخرالزمان از روی روایات داشته باشد . یعنی ابتدا از سوریه و لبنان ، عراق و یمن بعد ایران و بعد حجاز تمام می شود در هیچ جا لازم نیست مساله امام زمان باشد که ایجاد شبه کند باید شباهت داشته باشد .
  • احتیاجات پیاده سازی بازی ( Game )
    • موارد سناریوی بازی ( scenario )
      1. تعیین شخصیت بازی ایرانی داعشی کدام باشد ( آیا باید فقط ایرانی باشد یا هردو می تواند ) تعیین جبهه دوست یا دشمن هر دو امکان پذیر باشد ؟
      2. اداره یک عملیات دست چند کاربر یا یک کاربر باشد یعنی هر کاربر فرمانده یک عملیات باشد و یا چند نفری هم بتوانند بازی کنند به صورت آنلاین ، در صورتی که هر دو باشد یعنی هم بتواند فرمانده تنها باشد و هم چند نفری به صورت آنلاین یک تیپ یا لشکر را هدایت کنند که این مورد باید امتیاز بسیار زیادی داشته باشد چون بسیار سخت تر است و آنها باید بتوانند صوتی و نوشتاری ( قوانین اطلاعاتی ) با هم ارتباط داشته باشند.
  • آیا اگر چند نفره بتوان بازی کرد می توان به هر کاربر تخصصی خاص را نسبت داد تا در همان تخصص خود امتیاز بگیرد و آموزش ببیند ( مثل تخصص تک تیراندازی ) و یا آیا همه آموزش ها را کاربر می تواند ببیند و یا با پیدا کردن موضوع علاقه تخصصی کاربر فقط همان یک موضوع را با هر کاربر پیش رود .
  1. کاربر یک نفر در جنگ باید باشد که خودش را می بیند به عنوان فرمانده که البته با کشته شدنش عملیات ادامه دارد و شاید باید جایی بتواند کشته شود تا به نتیجه ای برسد و نیز این فرمانده توانایی روحیه دادن به لشکر را دارد با حرکات شخصی ای که انجام می دهد .
  2. یک المان روحیه برای لشکر خودی و دشمن وجود دارد که می توان با مدل های مختلف عملیاتی این روحیه داخل را تقویت و دشمن را تضعیف نماید با تضعیف و یا تقویت این روحیه سرعت عمل و قدرت عملیات کم و زیاد می شود .
  3. انتخاب نقشه و عملیات با کاربر است ولی عملیات می تواند ارائه کردد در همان منطقه چندین عملیات ممکن است رخ دهد که باید کاربر تمامی عملیات ها را به ترتیب در آن منطقه انجام دهد این مورد می تواند از ابتدا تا انتها در مراحلی باشد که و نه نقشه نه عملیات در دست کاربر نباشد .
  • تریلر ها و انیمیشن ها (trailers )

آیا سه بعدی باشد می تواند به کیفیت بازی های خارجی شود یا بهتر است موشن گرافیک و کمیک استریپ باشد ؟ در هر صورت نباید بی کیفیت باشد اگر نمی شود مدلی پیاده شود که بهترین کیفیت را در نوع خود دارد .

  • گرافیک بازی (Graphic )

گرافیک پیاده سازی شده بازی باید به بهترین شکل موتور بازی های استراتژیک و سه بعدی باشد ، امکان تغییر مکان دوربین در نقشه ها مانند گوگل ارث و پیاده سازی تمامی جزئیات برای بازخورد واقعی ضروریست .

  • ادبیات و دیالوگ ها (Dialogs )

ادبیات و دیالوگ های سربازان فرمانده ها ، عوامل اطلاعاتی ، رمز های عملیاتی ، ارسال اطلاعات بی سیم ، شناسایی و تمام ساختار نظامی باید دقیقا به همان صورت نظامی ( برگرفته از دیالوگ های جنگ تحمیلی ) باشد تا فضا را برای کاربر ملموس تر نماید . خود این دیالوگ ها می تواند منبعی برای آموزش و عادت نحوه تکلم در جنگ باشد .

صدا گذاری این دیالوگ ها احتیاج به یک تیم دوبله مجرب دارد که در قالب چندین صدا با ویژگی های مختلف شخصیتی برای شخصیت های بازی صداگذاری انجام دهند .

  • موتور بازی (Game engine )
  • موتور های بسیار زیادی برای بازی های استراتژیک وجود دارد هنوز در داخل کشور موتور قابل مقایسه ای در این زمینه تولید نشده است ، در این وضعیت اکثر کارشناسان لزوم پیاده سازی از ابتدا تا انتهای این موتور را پیشنهاد می کنند درحالی که در ۹۰% پروژه های داخلی در این سطح دانش ( مانند شبکه اجتماعی ، موتور جستجو و … ) هیچ کدام به نتیجه مطلوب نرسیده به علت نداشتن دانش و یا امکانات و مدتی طولانی معطل شدن  ، لذا بهترین راه حل استفاده از لایسنس موتور های خارجی است که به صورت کامل امنیت و در های پشتی منابع آن آزمایش شده است . راه حل اول بهتر است ولی این راه حل شدنی است .
  • موسیقی ( Music )

موسیقی مهمترین نقش را در ایجاد احساس در بازی دارد ، لذا در تمامی مراحل بازی استفاده از موسیقی های مناسب از حماسی گرفته تا مارش پیروزی ، لازم است تا به مخاطب احساسات را القا کند ، موسیقی بر اساس محیط منطقه ، صدا های طبیعی ، وضعیت آب و هوایی و مرحله ای از عملیات ( شناسایی ، حمله ، شکست و … ) تغییر کند و متناسب اعمال شود

  • ارتباطات صوتی متنی (Contacts )

ارتباطات صوتی کاملا به صورت داخل برنامه ای (VoIP ) و متنی به صورت پیام رسان و بدون استفاده از خدمات اپراتور ها باشد ، هر دو دارای نمونه پیام های ارسال و محدودیت باشند تا از آن استفاده دیگری نتوان کرد .

  • مسابقات ، ماراتون ها و فینالیست ها (Matches )

برگزاری مسابقات در مناطق خاص و یا زمان های خاص بین کاربران به غیر از مراحل بازی ، به صورتی که هدفمند باشد و دارای جوایز و درجات و خروجی های خاص منظوره باشد .

    دیدگاه‌ها

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    1 × پنج =

کافه پلی بازی آنلاین تحلیل بازی پلی استیشن نقد فیلم و سریال تحلیل بازی کامپیوتری